• banner-wat-doet-stichting-marijn

Wat doet Stichting Marijn?

wat doet marijn2017De stichting Marijn werft fondsen en geeft bekendheid aan de projecten die door het team van de Fundación Marijn in Bilwi uitgevoerd worden. Bilwi is een stadje aan de Caribische kust van het Midden-Amerikaanse land Nicaragua. Deze multiculturele regio ligt geïsoleerd van de rest van het land: de nationale overheid bekommert zich niet om gezondheidszorg, onderwijs en het rechtssysteem in dit gebied. De werkloosheid is hoog. Het gros van de kinderen maakt de middelbare school niet af omdat de motivatie en de middelen er niet zijn. Stichting Marijn is ervan overtuigd dat de kinderen en jongeren van Bilwi een kans hebben op een betere toekomst, mits ze individuele aandacht en de juiste begeleiding krijgen. Daarom voert de stichting onder andere de volgende educatieve programma´s uit:

• Biblioteca Publica Marijn: de enige openbare bibliotheek in de stad. Kinderen doen er hun huiswerk, leren beter lezen, of ze luchten hun hart bij de medewerkers.
  • Adelante! (Vooruit!): kindsponsoringprogramma waarin circa 80 kwetsbare kinderen thuis, op school en in het centrum van de Fundacion Marijn intensief begeleid worden met als doel is dat ze hun school afmaken, zelfbewuster in het leven staan en vooruit kunnen.
  • Girl Power: in vijf wijken leren in totaal 325 meisjes tussen 11-18 jaar om weerbaarder te worden voor het geweld tegen vrouwen en meisjes.