• banner-toekomstplannen

Toekomstplannen

toekomstplannen2017De Fundación Marijn is in de afgelopen jaren hard gegroeid en heeft haar eigen centrum kunnen bouwen. In dit multi functioneel centrum worden de activiteiten van de verschillende programma´s uitgevoerd. Een grote open ruimte wordt gebruikt door het Programma Adelante. We hebben bewust geen gesloten lokalen gebouwd; dat is te warm, en op deze manier markeren we duidelijk het verschil tussen school en Fundación. Daarnaast is er een bibliotheek met leeszaal en computerruimte, een grote conferentiezaal, een ruime keuken en woonruimte voor vrijwilligers. Er zijn toiletten voor kinderen en volwassen, en kantoorruimte voor de teamleden.

Voor 2014 staat een derde bouwfase van het multifunctionele gebouw in de planning. De bedoeling is om op het terrein van de Fundación een cultureel podium te bouwen. Dit podium zal gebruikt gaan worden voor optredens van dans- zang- muziek- en theatergroepen. Daarnaast kunnen er hier films en documentaires getoond worden aan het publiek. Het zou de eerste plek in haar soort zijn in het stadje Bilwi. Een podium om beginnend talent een kans te gunnen zich aan het publiek voor te stellen. Voor deze uitbreiding liggen de tekeningen en de berekening van het benodigd budget al klaar. Bovenop het podium is de bouw van enkele kantoortjes gepland. Deze ruimtes zullen worden gebruikt door het administratief personeel en als privé gesprekskamers voor de individuele gesprekken.

De Fundación Marijn is inmiddels hard aan het werk gegaan om haar activiteiten op termijn grotendeels zelf te kunnen bekostigen, door het genereren van eigen inkomsten. De conferentiezaal wordt regelmatig verhuurd aan plaatselijke organisaties die daar vergaderingen of workshops in houden. Deze organisaties bestellen dan meestal ook hun lunches en versnaperingen die dan in de keuken van de Fundación bereid worden door familieleden van kinderen uit de Programma´s. Zij hebben op deze manier ook inkomsten. De Fundación verhuurt meubilair voor feesten, er worden regelmatig Engelse lessen gegeven en in de bibliotheek zijn kantoorartikelen te koop. Ook is er een groep jonge vrouwen aan het leren om handwerkproducten te maken. De verkoop hiervan komt ten eerste ten goede aan hen, maar dekt ook kosten van de Fundación Marijn.

Kunt u ons helpen?
Het harde werk voor eigen inkomsten zal binnen enkele jaren voor meer afhankelijkheid voor Marijn zorgen. Om dat daadwerkelijk te kunnen realiseren én tegelijkertijd de educatieve activiteiten te kunnen blijven uitvoeren hebben we hulp nodig. Uw steun is van harte welkom! Lees hier over de mogelijkheden om het werk van Stichting Marijn te steunen.