monitorasmarijngirlpowerAfsluiting programma Girl Power

Vandaag sluiten we het Girl Power Programma af. We hebben de afgelopen jaren hard gewerkt om met dit programma het leven van veel meisjes in de regio te verbeteren. Door sport, spel, theater en trainingen. We hebben hier de meisjes zelf, maar ook de lokale leiders en natuurlijk ook jongens en mannen betrokken. Samen met de partnerorganisaties zijn we aan het bekijken hoe we door kunnen gaan, ook zonder de financiering van Plan Nicaragua.

De resultaten mogen er namelijk zijn! Professioneler personeel, sterkere meisjes, een bewustere bevolking, en jongeren die nog steeds -samen met de Fundación Marijn- de wijken ingaan en de scholen bezoeken om voorlichting te geven. Trots zijn we op kanjers zoals Jessica die andere jonge meiden vertelt over hun rechten:
“We dachten dat dit werk voor volwassenen was, voor bekende mensen of voor mensen met invloed, we geloofden echt niet dat wij dit zelf ook konden!” (Jessica 16)

Lees in dit tijdschrift van Plan Nederland en Vice Versa de mooie verhalen van het Girl Power programma in verschillende landen op de wereld. Op bladzijde 9-12 staat Nicaragua centraal.