Snuffelgiftjanuari2016 01Snuffelgift voor Stichting Marijn

De Ridderkerkse organisatie “Vrouwen voor vrede” verkoopt tweedehands spullen in hun Snuffelpand. Zij doneren de opbrengst daarvan aan verschillende goede doelen. In januari werd de Stichting Marijn heel erg blij gemaakt met maar liefst 1750 Euro! De vrouwen voor vrede hebben de Stichting Marijn leren kennen door een enthousiaste lezing van Sandra Verkuijlen. Sandra is enkele jaren geleden een tijd vrijwilliger geweest in Puerto Cabezas. Zij was toen erg onder de indruk van de meisjes uit ons Girl Power programma.

Sandra verwoordde het als volgt aan de Vrouwen voor Vrede : ““De Fundación Marijn is laagdrempelig. Ze werken vooral aan bewustwording, hulp bij opvoeding en opleiding van kinderen die het thuis moeilijk hebben. Girl Power is gericht op meisjes van 11 tot 18 jaar uit vijf wijken. Zij hebben een weerbaarheidstraining gekregen tegen geweld en mishandeling. De meisjes krijgen hierdoor meer moed en durven bij misbruik aangifte te doen.”

De bijdrage zal gebruikt worden voor meer trainingen aan deze meisjes. Vrouwen voor Vrede en Sandra hartelijk bedankt!