VastenaktiekerkMariaheide

Vastenaktie

Vastenaktie. Voor het derde jaar op rij wordt ons bibliotheekproject gesteund door Vastenaktie!

Woensdagavond 28 januari werden de Vastenaktieprojecten van de geloofsgemeenschappen in de Franciscusparochie (Veghel) gepresenteerd. Ook dit jaar is de Fundacion Marijn weer geselecteerd als officieel Vastenaktieproject van geloofsgemeenschap Mariaheide. Door middel van een filmpje werd de bezoekers uitgelegd waarom Marijn

alle steun zo goed kan gebruiken. Het was een inspirerende avond rondom het thema "Waar leef jij voor?" De stichting Marijn bestaat in ieder geval om samen met kinderen en hun families te leren voor een beter leven!

Tijdens de Vastentijd 2015 proberen we een mooi bedrag voor de Biblioteca Marijn bij elkaar te brengen. Vastenaktie doet hier dan een percentage van bovenop! De kinderen op de Maria ter Heide school  worden er ook bij betrokken. Zij krijgen van alles te horen en te zien over Nicaragua, daarna gaan zij flink aan het sparen. Ook zijn er tijdens de Vastenaktie enkele activiteiten in de kerk in Mariaheide.